بهترین بازی‌های مستقل در نمایشگاه E3 2016

تیرماه هر سال، تمامی افراد اهل بازی به سمت لس آنجلس روانه می‌شوند تا در نمایشگاه E3 نظاره‌گر آخرین محصولات هنر هشتم باشند. اگرچه همیشه بهترین بخش‌های هر مراسم و بهترین سالن‌ها در اختیار شرکت‌های بازی سازی بزرگ است، ولی این نمایشگاه هم‌چنین همیشه پذیرای برخی از خلاق‌ترین بازی‌سازان دنیاست.
امسال هم از این قاعده مستثنا نبود. تعداد بازی‌های مستقلی که توسط استودیو‌ها و تولیدکنندگان کوچک ارائه شده بودند به حدی بود که مرکز همایش توانایی پذیرش همه آن‌ها را نداشت. در زیر به بررسی ده بازی مستقل بر‌تر نمایشگاه امسال پرداخته‌ایم.

Manifold_Garden
باغ منیفولد (Manifold Garden)
معماهای بازی باغ منیفولد به لطف ترکیب فیزیک و عمق با معماری، بازی کننده را وارد یک تجربه تاثیرگذار می‌کنند. فرصت خوبی است برای درک اینکه اگر موریس اشر طراح هم می‌-توانست بازی‌ساز شود، حاصل کار او چه چیزی از آب درمی‌آمد.
مغز متفکر پشت این پروژه، ویلیام چیر است که تجربه‌های خود به عنوان یک هنرمند را بر روی این بازی پیاده کرده است. طراحی هنری کار می‌تواند آرامش بصری خوبی به بازی‌کننده ارائه دهد، ولی مکانیک به کار رفته در معما‌ها چندان پیچیده نیست. چیر امیدوار است که باغ منیفولد تا دوازده ماه آینده کامل شود.

Absolver
آمرزنده (Absolver)
این بازی فوق العاده نه در صحنه نمایش اصلی E3، بلکه در یک پارکینگ، جایی دور‌تر از مرکز همایش توسط شرکت دیوالور دیجیتال عرضه شد. آمرزنده یک بازی نقش آفرینی جهان باز است درباره هنرهای رزمی.
به جای افزایش مهارت‌هایتان در کلاس‌هایی چون چالاکی و اراده، در آمرزنده هدف بازی کننده باید افزایش تخصص خود در زنجیره-ای متمایز از حرکات مبارزه‌ای باشد. به این‌ها باید طراحی هنری زیبا و رقابت یا همکاری با جنگجویان دیگری که در بازی می‌بینید را اضافه کرد، همه این‌ها آمرزنده را به یک تجربه فانتزی بی‌همتا تبدیل می‌کند. این بازی برای عرضه در سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است.

Inversus
معکوس (Inversus)
نقشه‌های سیاه و سفید بازی معکوس شباهت عجیبی به جدول کلمات متقاطع دارند، و این رنگ‌های دوگانه نقشی کلیدی در پویایی این بازی سبک تیراندازی سوم شخص دارد. هر سمت در حال تلاش برای تیراندازی به سمت دیگر است، ولی آ‌ن‌ها تنها می‌توانند بر روی مربع‌های رنگ حریف حرکت کنند. تیراندازی نوبتی تا زمانی ادامه می‌یابد که کل یک ردیف یا ستون به رنگ مورد نظر تبدیل شود، به این ترتیب یک ترکیب ثابت به وجود می‌آید.
این بازی محصول ذهن خلاق رایان جاکت است، کسی که در تولید بازی سرنوشت هم همکاری کرده است. معکوس مهیج، پرانرژی و تا حد بی‌پایانی قابل تکرار است. زمانی که بازی تا پایان امسال عرضه شود؛ دارای حالت‌های بازی یک به یک و دو به دو آنلاین یا شبکه‌ای است.

Kona
کنا (Kona)
در بازی کنا، شما کارآگاهی هستید که به یک شهر کانادایی برفی، دورافتاده و به طرز وحشتناکی ساکت فراخوانده شده‌اید. همان‌طور که مشغول گشت‌وگذار هستید، داستان با سرنخ‌هایی آشکار می‌شود و شما را می‌خکوب می‌کند. بازی در دهه ۱۹۷۰ رخ می‌دهد بنابراین انتظار نداشته باشید بتوانید با کمک فناوری-های امروزی کار‌ها را راحت‌تر پیش ببرید. کنا به دلیل حس رمزآلود و موقعیت مکانی خاص خود عطش شما را برای ادامه داستان بیشتر می‌کند. این بازی برای عرضه در پاییز امسال در نظر گرفته شده است.

Far
دور (Far)
بازی‌های مدیریت منابع به دو دسته تقسیم می‌شوند: استرس زا و آرامش بخش. دور را باید جزو دسته دوم در نظر گرفت. شما یک وسیله نقلیه اسقاطی هستید که برای حفظ نیروی خود باید جعبه-‌ها و دیگر وسایل اوراقی را بسوزانید. با روشن نگه داشتن موتور و تعمیر وسیله خود، می‌توانید به ادامه مسیر در سرزمین‌های لم یزرع ولی زیبا ادامه داده و لذت ببرید. در طول مسیر باید یک سری معماهای محیطی را حل کنید، ولی بازی به طور کلی شما را در وضعیت فکری آرامش بخشی نگه می‌دارد. این بازی ساده ولی دوست داشتنی در ژانویه (دی ماه) ۲۰۱۷ عرضه می‌شود.

Clustertruck
کلاسترتراک (Clustertruck)
در میان انبوهی از کامیون‌ها، شما بر روی یک کامیون در حال حرکت قرار دارید و باید آن را به انتهای مسیر برسانید. بازی به لطف صخره‌های غلطان، تیغ‌های در حال حرکت و موشک‌هایی که سر راه شما سبز می‌شود خیلی سخت‌تر و بامزه‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، اگر چند نکته دیگر مثل بی‌اعتنایی به قوانین فیزیک و رانندگی بی‌خطر را هم اضافه کنید، می‌توان گفت تقریبا با حال‌وهوای کلاسترتراک آشنا شده‌اید.
لندفال گیمز، تیم سازنده بازی حتی برای بامزه‌تر کردن ماجرا چندین جوک و پیام مخفی هم در جاهای مختلف بازی جاسازی کرده است. سطحی در بازی وجود دارد به نام ابرکامیون، جایی که بازیکنان می‌توانند در فضایی شبیه به بازی اول شخص سوپرهات، به مسابقه با دیگر رقبا بپردازند.
شما در بازی زیاد می‌بازید، ولی همیشه ترغیب به شروع دوباره می‌شوید. بازی در حال حاضر در حالت آزمایشی به سر می‌برد و برای عرضه در سپتامبر (شهریور) در نظر گرفته شده است.

Mr_Shifty
آقای شیفتی (Mr Shifty)
در بازی اکشن/مخفی‌کاری آفای شیفتی، در نقش یک مامور مخفی به یک ساختمان دولتی محافظت شده نفوذ می‌کنید. توانایی تلپورت در فواصل کوتاه از طریق هوا، دیوار‌ها و گلوله‌ها کار شما را راحت‌تر کرده است. ولی پیشروی در بازی به دلیل وجود تعداد زیادی نگهبان مسلح کار سختی است.
تجربه این بازی با وجود آنکه در مراحل اولیه ساخت خود به سر می‌برد، لذت‌بخش است. منفجر کردن یک در بر سر دشمنان، گذشتن از بین یک دیوار و حواله کردن چند ضربه به طرف مقابل، و در ‌‌نهایت از بین بردن آخرین دشمن خود در مجموع راضی کننده است. در نسخه نهایی یک روای هم اضافه خواهد شد، ولی در مجموع همین نسخه اولیه هم آن قدر نکته مثبت داشت که آن را مورد توجه خود قرار دهیم. آقای شیفتی در بهار ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد.

Metronomicon
مترونومیکان (The Metronomicon)
بهترین توصیف برای مترونومیکان این است که آن را یک نقش آفرینی در فضایی شبیه سالن رقص در نظر بگیریم. هم‌چون دیگر نقش آفرینی‌ها در این بازی هم شما گروهی متشکل از ۴ شخصیت با با توانایی‌های ویژه‌ای در زمینه حمله، دفاع و یا پشتیبانی جمع می‌کنید. اما گروه شما به جای درگیر شدن در مبارزات نوبتی یا هم‌زمان، هم‌گام با یک ریتم موسیقی حریفان را از پا درمی‌آورد. کنار هم قرار گرفتن این دو ژانر شاید نامانوس باشد، ولی این بازی هوشمندانه خیلی خوب توانسته این دو مفهوم متفاوت را به یک ترکیب یکپارچه تبدیل کند. دنی گارفیلد طراح اصلی بازی با کمک ابزارهای داخل بازی ساعت‌ها سرگرمی محض در اختیار بازی کننده‌هایی قرار داده است که علاقه زیادی به عناصر نقش آفرینی دارند، برخی دیگر هم ممکن است عناصر ریتمیک را ترجیح دهند. تصور می‌شود بازی تا قبل از پایان ۲۰۱۶ به طور رسمی عرضه شود.

Obduction
ابداکشن (Obduction)
تن‌ها با سی ثانیه بازی کردن ابداکشن متوجه می‌شوید که در حال تجربه اثری الهام گرفته از بازی می‌ست هستید. این بهترین چیزی است که می‌توان از ساین انتظار داشت، استودیویی که بیشتر از دو دهه قبل می‌ست را ساخت.
حال‌وهوای بازی کاملا آشناست. در یک فضای غریب قرار گرفته-اید و خیلی زود متوجه می‌شوید برداشت‌های روایت‌های متفاوتی درباره آن‌چه که دقیقا در این شهر متروکه روی داده، وجود دارد. این شهر و دیگر فضاهای وسترنی آمیخته با دستمایه‌های فضایی؛ زیبایی بصری فوق العاده‌ای دارند. فرصت کوتاه تجربه ابداکشن در غرفه اندیکید عطش ما را برای عرضه این بازی بیشتر کرد. خوشبختانه نباید زیاد منتظر بمانیم، ابداکشن در ۲۶ ژولای (۵ مرداد) برای کامپیوترهای شخصی، مک و اکیولس ریفت منتشر می‌شود.

Mimic_Arena
میمیک آرنا (Mimic Arena)
یک بازی گروهی چند نفره که با به چالش کشیدن میزان مهارت-های شما در زمینه کنترل حرکات دست و چشم و قدرت تفکر، مغز شما را منفجر می‌کند. می‌میک آرنا یک بازی تیراندازی چند نفره و چند پلتفرمه است از یک مکانیک نگهبانی ویژه استفاده می‌کند.
هر کدام از بازیکنان در تلاش برای باز کردن راهی از خانه خود تا پایگاه رقیب هستند. زمانی که این مسیر تکمیل شود، یک کلون ظاهر شده و از‌‌ همان راهی که بازیکن در پیش گرفته حرکت می‌کند و با هر گلوله شلیک شده، پرش از دست رفته یا انحراف از حمله دشمن پیشروی می‌‌کند. با حمایت و به هدف رساندن کلون، برای تیم خود امتیاز کسب می‌کنید. هم‌چون دیگر بازی‌های درجه یک، مفهوم این بازی هم بر روی یک بستر ساده استوار است. اما لذت اصلی در میانه یک بازی هنگام سروکله زدن با نقشه‌ها، تلاش برای نفوذ به دشمن و در عین حال کمک به هم‌تیمی‌ها نصیب شما می‌شود. خبر خوب اینکه می‌میک آرنا همین الان هم بر روی ایکس باکس ۱، PC و تلویزیون آمازون فایر در دسترس است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *