ورود فیسبوک به عصر ویدیو

به گفته مدیران فیس بوک تا ۵ سال آینده متن و پست‌های متنی از فیس‌بوک حذف می‌شود و کاربران تنها می‌توانند از ویدیوها استفاده کنند. نیکولا مندل‌شون نایب رییس فیس‌بوک در اروپا ، خاورمیانه و آفریقا در کنفرانسی بیان کرد تا ۵ سال آینده این شبکه‌ی اجتماعی فقط و فقط شامل ویدیو خواهد بود. مندل‌شون همچنین افزود که ویدیو بهترین راه بیان داستان‌ها و رخدادها در جهان است و به دریافت هرچه بهتر و سریع تر اطلاعات به ما کمک می‌کند. درواقع از نظر او نوشتار در فیس‌بوک کهنه شده و دیگر جایی ندارد .

فیس‌بوک در نسخه‌های جدید خود، کم‌کم در حال حذف کردن متن و بیشتر کردن ویدیو است.یک از امکانات فیس‌بوک به نام Facebook live  از زمانی که در سال جاری معرفی‌شده طرفدارهای زیادی پیدا کرده‌. تعداد زیادی ویدیوی فوق‌العاده در این بخش بارگذاری شده که یکی از آن‌ها ویدیوی صحبت‌های مارک زاکربرگ با فضانوردان مستقر در ایستگاه بین‌المللی فضایی است.

بعد از اینکه GIF ها، عکس‌ها و تصاویر متحرک به طرز چشمگیری مورد استفاده کاربران برای نشان دادن واکنش‌شان قرار گرفت، حالا فیس‌بوک این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده تا بتوانند در کامنت‌ها، پست‌ها یا پیام‌هایشان از ویدیو هم استفاده کنند.

فیس‌بوک همچنین اولین محیطی بود که امکان بارگذاری ویدیو‌های ۳۶۰ درجه ،عکس، فیلم یا هر فرمتی غیر از نوشتار در آن فراهم شدد و شما می‌توانستید اتفاقاتی که برایتان در طول روز رخ می‌دهد را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

البته این که ویدیو محبوبیت زیادی بین کاربران پیدا کرده به این معنی نیست که شبکه‌های اجتماعی امکان نوشتن را کاملا حذف کنند. خیلی از افراد همیشه نوشتن و تایپ کردن را به صداها و تصاویر متحرک ترجیح می‌دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *