چشمان سوزان با کلاهخود دست‌ساز

داستان‌های علمی-تخیلی و ابرقهرمان‌ها همیشه سعی کرده اند که فراتر از زمانه‌ی خود باشند و با ابزار تخیل بر محدودیت‌های علم غلبه کنند. از طرف دیگر نمایش ایده‌های خلاقانه و به تصویر کشیدن ابزارهایی با تکنولوژی‌های فراتر از واقعیت خیلی از دانشمندان و متخصصان را به فکر وا داشته که راهی پیدا کنند برای تبدیل تخیل به واقعیت! از شمشیرهای نورانی جنگ ستارگان (لایت سیبر) بگیرید تا زره‌ی آیرن من.

در یکی دو سال اخیر و بعد از بالا گرفتن تب فیلم‌های ابرقهرمانی و محبوبیت دنیای مارول، خیلی از ستاره‌های یوتیوب و چهره‌های اینترنتی به فکر بازسازی عناصر مشهور کامیک‌ها در دنیای واقعی افتادند. نمونه‌اش بازسازی میولنیر پتک معروف ثور بود. اما این بار نوبت رسیده به مردان-اکس.

یکی از اکس-من‌های معروف سایکلوپس یا اسکات سامرز است. چهش یافته‌ای که از چشمانش پرتوهای قدرتمند و ویرانگری تابانده می‌شود که می‌تواند هر ماده‌ای را ذوب کند یا بسوزاند. بر همین اساس آلن پن مهندسی برق بعد از طراحی نسخه‌ی بدل پتک ثور، با ساخت یک کلاهخود سعی کرده که قدرت سایکلوپس را شبیه‌سازی کند.

این کلاهخود با استفاده از یک مخزن سوخت شعله‌های سوزانی را تولید می‌کند که شعاع قابل توجهی دارد. اگرچه هنوز خطرناک‌تر و غیرکاربردی‌تر از آن است که باید باشد اما شاید در آینده الهام‌بخش دیگران شود و کلاهخود سایکلوپس هم به بازار بیاید!

ویدیویی که آلن پن از کلاهخود دست‌سازش منتشر کرده را در کوالیا تماشا کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *