مک لارن یک ابرماشین کمیاب و تاریخی را می‌فروشد

سازنده‌ی اتومبیل‌های سوپر اسپرت انگلیسی، مک لارن اتوموتیو، اعلام کرده است که یکی از آخرین سوپر اسپرت‌های فرمول یک ساخته شده، به فروش خواهد رسید. این خبر به چندعلت مهم است. اول، تاکنون تنها ۶۴ اتومبیل جاده‌ای فرمول یک در طول سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸ تولید شده است. به علاوه، این اتومبیل، که در سال ۱۹۹۸ ساخته شده، یکی از تنها شش تولیدی آن سال است.
اتومبیل موردنظر، به شماره شاسی ۶۹ هرگز به یک مالک شخصی فروخته نشد. درعوض، در مجموعه‌ی مک لارن توسط تیم عملیات ویژه‌ی این کمپانی تعمیر و نگهداری شده است. هرچند که ۲۸۰۰ مایل بر روی کیلومترشمار، کارکرد برای آن ثبت شده، اما اساسا یک اتومبیل آکبند محسوب می‌شود. کسانی که با اتومبیل‌های فرمول یک آشنا نیستند، بهتر است بدانندکه این اتومبیل چیزی فرا‌تر از یک سوپر اسپرتِ ۱۹۹۰ کمیاب بود وموفق شد الگوی سوپراسپرت‌های مختلف را از جنبه‌های گوناگون تغییردهد.

mclaren-f1-2

اول از همه،‌‌ همان طور که شما ممکن است از عکس مربوط به فضای داخلی اتومبیل متوجه شوید، راننده در مرکز اتومبیل همراه دو صندلی مسافر در طرفین خود می‌نشیند. همچنین، این اولین ماشین از نوع خود بوده که از فیبرکربن ساخته شده است. شاید مهم‌ترین نکته درباره این اتومبیل، ۶۲۷ اسب بخارِ ۶. ۱ لیتریِ، موتور وی ۱۲ آن باشد که دردهه ۹۰ قدرتب سیار زیادی برای اتومبیل حتی فرمول یک محسوب می‌شد. فرمول یک با این کوهِ اسب بخار زیر بدنه‌اش با رسیدن به سرعت ۲۴۲. ۸ مایل در ساعت، توانست رکورد سریع‌ترین اتومبیل جاده‌ای را بشکند و تا ۲۳ سال بعد همچنان نزدیک به بالای نمودار سریع‌ترین اتومبیل‌های تمام دوران‌ها قرار بگیرد.

mclaren-f1-3

برای فروش این اتومبیل، هیچ محدودیتی وجود ندارد. بازیگر بریتانیایی روان اتکینسون، که با نقش مستربین شناخته می‌شود، تابستان گذشته ماشین فرمول یک خود راکه دوبار با آن تصادف کرده بود، به قیمت ۱۲. ۲۴ میلیون دلار فروخت. چندی بعد اتومبیل فرمول یک دیگری به قیمت ۱۳. ۷۵میلیون دلار به مزایده گذاشته شد.
پس با توجه به این واقعیت که این اتومبیل خاص در مجموعه مک لارن باقی مانده و یکی از آخرین‌ها است، به احتمال زیاد بیشتر از آن دو فروخته خواهدشد. اگر مایل هستید تا از قیمت گذاری مطلع شوید، می‌توانید به آدرس specialoperations@mclaren. com، برای کسب جزئیات بیشتر درباره «اف یک #۰۶۹) مک لارن، ایمیل بزنید.

mclaren-f1-4

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *