نت‌فلیکس فعلا به سراغ واقعیت مجازی نمی‌رود

در سپتامبر ۲۰۱۵، نتفلیکس برنامه‌ای عرضه کرد که به مشتریان خود اجازه می‌داد با استفاده از هدست‌هایی هم‌چون اکیولس ریفت، به تماشای برنامه‌ها و فیلم‌های واقعیت مجازی بپردازند. اما به نظر می‌آید این غول رسانه‌های سیال هنوز تمایلی برای ورود به دنیای واقعیت مجازی ندارد.
رید هستینگ، بنیان‌گذار و رئیس فعلی نتفلیکس در گفتگو با مشیبل فرانس اعلام کرد این شرکت اگرچه یک فضای مخصوص تجربه واقعیت مجازی دارد که در آن می‌توانید به تماشای سریال «نارنجی‌‌ همان سیاه است» بنشینید، هنوز برنامه‌ای برای ساخت ویدئوهای واقعیت مجازی اختصاصی ندارد.
او ادامه می‌دهد: «ما در واقع بر روی فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی و برنامه‌هایی از این دست تمرکز کرده‌ایم، البته شما در صورت تمایل می‌توانید با کمک یک هدست، واقعیت مجازی را هم تجربه کنید. اما ما معتقدیم اکثر مردم نتفلیکس را بر روی گوشی یا تلویزیون هوشمند تماشا می‌کنند.» پیش‌تر یکی از سخنگویان تفلیکس هم این گفته‌های رئیس را تایید کرده بود.
در حال حاضر به نظر می‌رسد نتفلیکس تنها بر روی تولید جهانی برنامه‌های خود تمرکز کرده است. برنامه‌هایی مثل تولید اولین سریال فرانسوی خود به نام «مارسی» با بازی ژار دپاردیو که نمایش آن از ۵ می‌ آغاز می‌شود. هستینگ ادامه می‌دهد: «ما در تلاش هستیم برنامه‌هایمان، آن‌ هایی را که خودمان تولید می‌کنیم، در سراسر جهان عرضه کنیم. می‌خواهیم به یک تولید کننده جهانی رسانه تبدیل شویم.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *