یادگاری بنکسی در مدرسه!

بدون شک یکی از پدیده‌های زمانه‌ی ما بنکسی است. هنرمند ناشناس و خلاقی که شبیه رابین هود دنیای مدرن است و آثار هنری‌اش را مخفیانه بر در و دیوار شهرها به جا می‌گذارد. بنکسی همیشه راه‌های تازه‌ای را برای غافلگیری مردم و رسانه‌ها پیدا می‌کند. نمونه‌ی جدیدش برای دانش‌آموزان یک مدرسه ابتدایی در بریستول انگلستان اتفاق افتاده است.

بچه‌ها که طبق معمول هر روز می‌روند به مدرسه‌ی بریج فارم، با یک نقاشی بر روی دیوار مواجه می‌شوند. نقاشی کودکانه‌ای از یک دختر بچه که با چوبی در دستش مشغول غلتاندن یک لاستیک سوزان است. امضای پای نقاشی و نامه‌ی که بنکسی باقی گذاشته بود همه را به حیرت وا می‌دارد.

school-banksy-2

این اقدام بنکسی در جهت قدردانی از کودکانی بوده که چند هفته‌ی قبل و در جریان یک مسابقه خواستار نامگذاری یکی از ساختمان‌های مدرسه به افتخار بنکسی بوده اند. بنکسی در نامه‌‌اش چنین نوشته:

«مدرسه بریج فارم عزیز، ممنونم بابت نامه و نام‌گذاری ساختمانی از روی اسم من. لطفا این نقاشی را قبول کنید و اگر آن را دوست ندارید، برای تغییر دادنش مختار اید. می‌دانم که معلم‌ها ناراحت نمی‌شوند. یادتان باشد، همیشه بخشیدن از اجازه دادن راحت‌تر است. با عشق فراوان، بنکسی»

اگر می‌خواهید بدانید که سرنوشت نقاشی چه شده، خوشبختانه مسئولان مدرسه تصمیم گرفته اند که آن را حفظ کنند.

school-banksy-3

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *