Google Goals: ابزار جدید و توصیه‌های گوگل برای موفقیت بیشتر در زندگی روزمره

به تازگی گوگل از امکان جدید خود پرده برداشته است. این ابزار تازه به شما کمک می‌کند راحت‌تر بتوانید به هدف شخصی موردنظر خود دست پیدا کنید. مثلا برای رسیدن تناسب اندام دلخواه فقط یک راه مشخص پیش رو دارید، اما برای بهبود اتکا به نفس راه‌های زیادی وجود دارد. انتخاب اهداف تنها پیمودن مسیر را راحت می‌کند.
فرآیند هدف‌گذاری در گوگل گلز (Google Goals) ساده است. در برنامه تقویم گوگل، می‌توانید با انتخاب کلید بعلاوه یک هدف ایجاد کنید. بعد از این یک سری گزینه مثل «تمرین»، «اوقات شخصی»، «خانواده و دوستان» پیش روی شما قرار می‌گیرد. آن دسته‌ای را که هدف شما در آنجای می‌گیرد انتخاب کنید، بعد از آن باید میزان تکرار، مدت زمان و بهترین موقع رسیدن به هدفتان را مشخص کنید. بر اساس آن‌چه که در تقویم شما قرار دارد، هدف با در نظر گرفتن اوقات فراغت شما زمان بندی می‌شود.
این‌ها ۹ روشی هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید اهدافتان را وارد مسیر زندگیتان کنید و شخصیتی بهتر از خود بسازید:

۱. یک جلسه کششی برای هر روز برنامه ریزی کنید.
می‌دانیم نشستن برای چند ساعت پشت میز کار برای سلامتی مضر است و تا زمانی که به خاطر کارهایی مثل رفتن به جلسه یا دوش گرفتن مجبور نشوید، شاید اصلا فراموش کنید که از پشت میز بلند شوید و استراحتی به خود بدهید. این هدف را برای خود تعیین کنید هر روز در سر کار چند ساعت به خود اختصاص بدهید. پشت و ذهنتان قدردان خواهند بود.

۲. یک دفتر خاطرات مجازی (اما ایمن) داشته باشید.
شدیدا توصیه می‌کنیم برای نوشتن سریع خاطرات خود از برنامه Five Minutes Journal استفاده کنید. مطالعات نشان می‌دهد که ابراز روزانهٔ احساسات خود، نوشتن در مورد چیزهایی که قدردانشان هستید و به طور کلی خالی کردن ذهن خود امری بسیار مفید است. این توصیهٔ ما در مقایسه با توئی‌تر امنیت بیشتری هم دارد. این هدف را تعیین کنید که هر روز از یک برنامه دفتر خاطرات مجازی و یا اصلا واقعی استفاده کنید.

۳. با مادرتان در تماس باشید
روابط انسانی برای سلامت مغز حیاتی است، اگر از این موضوع آگاه نباشید شاید باعث منزوی کردن خود شوید. هدف دیگرتان این باشد که هفته‌ای چند بار، با دوست یا کسی که دوستش دارید و شاید همیشه او را نمی‌بینید، تماس بگیرید یا اصلا پیام بدهید.

۴. ورزش ذهنی انجام دهید
برنامه‌هایی همچون Elevate brain training به شما کمک می‌کنند با انجام بازی‌های روزانه‌ حافظه، تمرکز و توانایی درک و دریافت اطلاعات خود را بهبود دهید. می‌توانید با بازی فکری و خواندن شعر، همچون نلسون دلیس به یک ورزشکار حافظه تبدیل شوید.

۵.  خودتان را مجبور به انجام عادت یا کاری کنید که همیشه از یاد می‌برید
مهم نیست این کار نخ کشیدن دندان‌ها باشد یا نوشیدن مقدار مشخصی آب در طول روز، با انتخاب این هدف سعی کنید کارهای روزانه‌ای را که معمولا فراموش می‌کنید به سرانجام برسانید. لازم نیست حتما مربوط به سلامتی باشند، آماده کردن لباسی که می‌خواهید فردا سرکار بپوشید یا مرتب کردن هر روزه تختتان برای یک هفته و… هر کاری که دوست دارید انجام دهید اما فراموش می‌کنید جزو این دسته قرار می‌گیرد.

۶. کدنویسی را یاد بگیرید
تصور یاد گرفتن کدنویسی شاید در ابتدا غیرممکن به نظر آید، اما اگر برای خود هدف گذاری کنید که هر هفته مهارت خود را به یک سطح بالا‌تر برسانید، قبل از آنکه خودتان متوجه شوید به یک کدنویس حرفه‌ای تبدیل شده‌اید. می‌توانید از راهنمای کدنویسی ۱۰۱ استفاده کنید.

۷. بیشتر بخوانید
همیشه سعی می‌کنید مطالعه بیشتری داشته باشید ولی با مشکل مواجه می‌شوید. یکی از اهدافتان می‌تواند این باشد که هفته‌ای یک فصل، یا هر مقداری که با توجه به وقت آزادتان می‌توانید، بخوانید. می‌توانید با استفاده از برنامه‌های مخصوص همیشه در جریان باشید تا چه میزان از کتاب را خوانده و در کدام صفحه هستید.

۸. زبان تازه‌ای یاد بگیرید
صد‌ها برنامه و نرم‌افزار برای یاد گرفتن یک زبان تازه وجود دارد، اما آن‌ها فقط زمانی مفید هستند که شما ازشان استفاده کنید. برای خود این هدف را تعیین کنید که هر روز یک واژه یا عبارت را با صدای بلند تمرین و تکرار کنید.

۹. برای یک پروژه بزرگ برنامه ریزی کنید.
وقتی پروژه‌ای بزرگ در سر دارید، هرچه که باشد چه مربوط به کارتان باشد یا تعطیلات سال جدید، می‌توانید با انتخاب اهداف هفتگی کوچک‌تر برای خود، از به تعویق افتادن کار‌ها و انجام دادنشان در دقیقه آخر رهایی یابید. این مورد به خصوص برای دانشجویانی که نگران امتحانات پایان ترم پیش‌رو هستند مفید است.

google_goals_2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *