ژاپنی‌ها با قطار نامرئی می‌آیند!

طبیعت اطراف ژاپن همیشه در چهار فصل سال زیبا هستند و کشیدن خط راه آهن در دل این طبیعت زیبا یکی از بهترین راه-های لذت بردن از آن است. حال، یک شرکت راه آهن ژاپنی به دنبال طراحی قطار جدیدی است که مانع دید شما نمی‌شود و منظره پیش چشم را خراب نمی‌کند. چرا که این قطار نامرئی است.

شرکت راه آهن سیبو برای برگزاری جشن صد سالگی خود، به کازویو سجیما برنده جایزه معماری معتبر پریتزکر ماموریت داد: یک قطار «لیمیتد اکسپرس» (قطارهای سریع السیری که در ایستگاه‌های محدودی توقف می‌کنند. خود سجیما توضیح می‌دهد: «قطارهای سریع السیر لیمیتد در چشم اندازهای مختلفی سفر می‌کنند، از کوهستان‌های چی‌چی‌بو گرفته تا قلب توکیو، فکر می‌کردم ایده خوبی باشد اگر قطار بتواند مناظر پشت اطراف خود ادغام شود.» برای ساخت قطاری که بتواند در طبیعت محو شود، سجیما یک محظه صیغلی زیبا طراحی کرد پوسته آن شبیه آینه عمل می‌کند و می‌تواند هر طبیعتی را که در اطرافش در حال گذر است، منعکس کند. با این کار قطار می‌تواند چه در فضاهای شهری و یا حومه شهر با اطراف خود ادغام شود.

شرکت سیبو امیدوار است قطارهای نامرئی به چیزی فرا‌تر از یک غافلگیری مخصوص جشن سالیانه تبدیل شوند، آن‌ها خاطرنشان می‌کنند صرفا به دنبال ارائه یک روش تجملاتی برای سفر از یک نقطه به جای دیگر نیستند. شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده: «این یک قطار سریع السیر برای همه مردم خواهد بود، مثل یک اتاق نشیمن گرم و صمیمی که در آن مردم می‌توانند به روش خودشان اوقات فراغتشان را بگذرانند. ما به دنبال خلق یک فضای عمومی تازه هستیم، چیزی تقریبا شبیه یک پارک، جایی که مردم بتوانند با هم باشند. این قطار چیزی فرا‌تر از یک وسیله نقلیه است، خودش می‌تواند هدف یک مسافرت باشد. قطار نامرئی با ظاهر متمایز خودش در خدمت مسافران، افرادی که دنبال آرامش هستند و توریست‌ها است.»

قطارهای نامرئی تا سال ۲۰۱۸ آماده استفاده می‌شوند. برای رزرو بلیط در ژاپن هنوز وقت زیادی دارید!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *